04 marts 2015

BLOGROLL #1

Jeg følger mange blogs. Som i rigtig mange. VIRKELIG mange. Det er efterhånden noget, der har taget overhånd, og som jeg overvejer at skære ned på. Og så alligevel ikke. For hvilke skal man vælge fra? Hvis den ene nu er lidt sløv til at få udgivet et nyt indlæg, så er der altid en anden, man kan kigge på. Til gengæld er jeg ikke kommet til, at jeg følger nogen på Bloglovin' eller andre samlingsmedier. I stedet for at gøre det nemt for mig selv,  vil jeg meget hellere sidde hver dag og huske navnene (eller i hvert fald begyndelse, browseren husker oftest resten for mig). Baaaahhh, jeg burde tage mig sammen og bare følge.


Nå, men her er altså første del af de blogs, jeg følger. Jeg har forsøgt at kategorisere dem lidt. Fordi det er så rart at putte ting i kasser...?


DE SJOVE / RAPKÆFTEDE

Jeg elsker sjove damer, som er rappe i replikken, tør kæfte op og tør stå ved, hvad de siger! Bum!

Twinpeaks

Startede med at følge denne blog via et like fra en folkeskoleveninde (som jeg ikke har anden kontakt med, end den på FB) på FB, da bloggen (altså Twinpeaks) var helt ny. Og hvorfor følger jeg den så? Fordi MM gik i 3. g på mit gymnasium, da jeg gik i 1. g. Oh my GAWD - så er jeg jo også næsten en celeb. Det var i hvert fald sådan, det startede. Og hey, så er hun gift med en skuespiller. Som jeg faktisk har set i fjerneren. Vildere bliver det vist ikke. At hun så er mega sjov og fuld af selvironi gør ikke valget om at følge hende sværere. 


Miriams Blok

Blev ledt til denne via Twinpeaks. Miriam hun er sjov! Og sarkastisk. Og skarp. Og ikke sådan at vippe af pinden. 


Skalotteløg

Blev ledt til denne via Miriams Blok (fornemmer man en form for blogger-pyramidespil...?). Charlotte er til tider sjov, har en god selvironi, men jeg må desværre erkende, at der har sneget sig en del baby-snak ind. Indtil videre er det okay, for hun siger alle de ting, man ikke må sige - så selvom jeg ikke har børn (eller planer om at få dem lige foreløbig), så er det stadig underholdende.


Sneglcille


Endnu en mor med en sund portion selvironi. At hun så ser brandgodt ud - selv med afkom i maven - ser vi lige bort fra.


Twinnies

To vanvittigt sjove tøsepiger og et sprog, som simpelthen er så underholdende at læse. En god blanding af tekstunge indlæg og mode. Fælles med ovenstående blogs er, at de heller ikke blottet for selvironi og en god gang sarkasme.


Jep, det var første del. Jeg tænker der i hvert fald er grobund for 2-3 lignende indlæg med andet tema.

Ingen kommentarer: