13 oktober 2015

FRISØRSKRÆK

I dag skal jeg til frisøren. Noget jeg frygter på samme måde, som mænd frygter en prostata-undersøgelse. Arh okay, måske ikke helt lige så slemt. Men tæt på!

Jeg har egentlig ikke tidligere været bange for frisører. Lige ind til jeg pludselig fik ret meget fald/krøl i håret. Det startede med, at jeg havde en undercut, som jeg gerne ville have groet ud. Mit hår var relativt langt, så det var noget med at klippe det op i en page. Den pågældende frisør opdagede så, at jeg havde en del fald i mit hår. Hun gik faktisk så langt som til at kalde det krøller. Jeg var begejstret! Hvis der er noget, jeg altid har ønsket mig, så er det krøller. Så hun gik i krig og klippede en masse krøller frem. Og kom så med det forslag, at vi skulle lade håret i nakken være lidt længere end det forreste. Her skal det lige indskydes, at jeg også have pandehår, som jeg havde en plan om at gro ud. Alt strittede på mig, da hun foreslog det, men som den autoritetstro generte lille mus jeg var, i hvert fald dengang, gik jeg med til det.

Og det var forfærdeligt. Det lignede mest af alt en mullet. Jeg betalte de 600 kr., som åbenbart er minimumsprisen for at gå til frisør i hippe København, gik hjem og græd. Hele den næste uge kæmpede jeg med at lave frisurer, hvor det bagerste hår var sat op, inde under noget af det andet, som så krøllede fint ud over. Det fungerede, men var jo ikke rigtig det, jeg ønskede. Jeg endte med at få en veninde til at klippe det kortere i nakken, så længden var ens hele vejen rundt. Og nu fungerede det. Vi taler en frisue a´la Carrie i 5. sæson af SATC, hvor hun pludselig har klippet sig korthåret.

Jeg har været ved en frisør en gang efterfølgende, hvor mit hår efterhånden var ved at blive ret langt. Det er så ca. 1,5 år siden. Det var egentlig en rigtig fin oplevelse. Frisøren lå bare på Vesterbro. Nu har jeg så fundet en frisør på Nørrebro, lige rundt om hjørnet, og så må vi se hvordan det går. Min frygt er at ende med en mulletlignende frisure igen, fordi han klipper for korte etager i det, for at få krøllerne frem.


Åh, jeg må mande (kvinde?) mig op og forsøge at fortælle, hvad jeg gerne vil ha’.

Jeg drømmer om noget i retning af nedenstående. Men som er klippet så det kan holde mere en en halv time - jep, har tykt tungt hår, så det er noget af en udfordring. Måske man bare skal klippe det hele af, problem solved.

 

Ingen kommentarer: