31 marts 2015

BLOGROLL #3

De tegnede

Tredje del af de blogs jeg følger fast - denne gang tegnede blogs. Der er et hav af dem ude på det store internet, og jeg falder da ofte over nye. Men disse er dem, der ligesom hænger ved.

Marens Blog

Jeg startede med at crushe på Maren, da hun var med i DR-programmet "Sådan er mødre". Hun var så dejligt uselvhøjtidelig. Da hun så vandt politikens stribekonkurrence, blev jeg opmærksom på hende igen, og fandt hendes blog - jep, jeg googler alt og alle, det kunne jo være man fandt noget interessant. Bloggen er en blanding af tegneserier og klip fra marens liv, med børn, mand, hund og et hus der er under evig istandsættelse.

StineStregen

Som jeg husker det, blev jeg ledt til Stine gennem Maren. Stine hun er ærlig. Og sjov. Og vanvittig dygtig. Jeg er vild med hendes streg, især når det bliver lidt gakket.

Live fra Lolland

Bloggen startede egentlig under et andet navn. Jeg kan ikke huske præcist hvordan jeg fandt frem til den, lur mig om det ikke er en af ovenstående damer, der er ansvarlig for det. Kristina, der har bloggen, er som de andre uselvhøjtidelig og ærlig. Og så har hun en helt simpel og effektfuld streg. Hun tegner om livet på Lolland, med alt hvad det indebærer.

Hverdagsnadia

Nadia tegner om sit liv, alle de skøre episoder der opstår i hverdagen. Det er for så vidt ikke særligt specielt. Det særlige er at alle er tegnet som dyr. Et simplet, men meget effektfuldt træk. Nadia er gravhunden.

Katrines Blogbog

Katrin laver de fineste fineste tegninger af hverdagsepisoder fra sit eget liv. Nogle gange er de sjove, andre gange alvorlige, men altid virkelig fine.

Ingen kommentarer: