13 maj 2015

STREET ART - NEW YORK

Jeg har en kærlighed for gadekunst. Både den planlagte og etablerede, hvor en husgavl udsmykkes, men også den mere ulovlige slags, hvor en kunstner hænger et værk op på bygninger og lignende (som Husk Mit Navn, før han blev etableret). Derfor tager jeg også billeder af stort set al den gadekunst, jeg falder over. Nedenfor er, råt for usødet, det jeg fandt på vores ture rundt i New York.
[Det fineste billede med Einstein og en mops taget fra High Line Park. Fik desværre ikke taget et bedre billede nede fra vejen.]
[En hoppende kat - med vinger - taget fra High Line Park.]
[Ronald McDonald-pige, så fint og originalt. Taget i Williamsburg.]
[Fint fint billede af en kvinde, taget fra High Line Park.]
[Et gavlmaleri, som minder mit utrolig meget om maleriet på gavlen ved Jagtvej 69 (hvor Ungdomshuset engang lå). Billedet er taget i udkanten af Cinatown.]
[De flotteste flotteste farver og det fineste motiv. Taget fra High Line Park.]
[Det fulde kunstværk, så fint så fint. Fra High Line Park.]
[Googler man sætningen, får man en fin forklaring på ordene og viden om kunstneren... Fra High Line Park.]
[Endnu et fint fint maleri. Fra Little Italy - tror jeg nok...]
[Elsker denne slags store flotte malerier. Fra Chinatown.]
[Et fint protræt, fra Chinatown.]
[Facaden på en deli i Chinatown.]
[Frihedsgudinden i Chinatown.]
[Så kaninen med gevir flere steder i byen. Tænker den kunne være fed på en t-shirt.]
[Et bette egern - i Williamsburg.]
[Hulk Baby - en af mine favoritter. Houston.]

Ingen kommentarer: