10 maj 2015

NEW YORK - HJEMME IGEN

Vi har efterhånden været hjemme fra New York i en uge. Søvnrytmen er igen stabiliseret (efter nogle hårde dage, hvor det nærmest var umuligt at falde i søvn) og hverdagen har meldt sig på banen. Så det er vist på tide med et indlæg eller to om turen.

For det første:
New York er en fantastisk by. Jeg elsker stemningen, energien, det evige mylder af mennesker og biler, samtidig med at man kan finde den mest rolige oase bare man runder et hjørne.

For det andet:
New York er dyr. Ikke kun på grund af den urimeligt høje dollarkurs - selvom det ikke gør tingene bedre. Vi havde lejet en lejlighed, så vi havde muligheden for at lave morgenmad og smøre en madpakke nogle dage og derved spare nogle moneter. Men grøntsager og for den sags skyld alt andet kostede det hvide ud af øjnene, så det blev ikke til så meget af den slags.

For det tredje:
De der smarte retro Adidas sko som alle modebloggerne render rundt i (jep, du ved udemærket hvilke jeg snakker om) bliver åbenbart kun forhandlet i damestørrelser i Europa??!! Say what!!? Så der stod jeg og havde forventet at spare en formue. I stedet endte jeg med at købe et par i børnestørrelse - længe leve at str. 38 er en børnestørrelse - dog uden at spare en eneste krone.

For det fjerde:
JFK er verdens værste lufthavn. Punktum! Ja, jeg havde en rigtig dårlig oplevelse. Nej, jeg ønsker ikke at tale om det.

For det femte:
Deres tax og tips system skal man lige vænne sig til. På en restaurant koster maden ikke bare det der står på kortet (ja, jeg har været der før, jeg ved det godt, men alligevel, det' da fjollet), der kommer lige skat og drikkepenge (som man skal give, nogle gange skriver de det endda på regningen) oveni.

For det sjette:
Jeg vil tilbage. NU!!

Ingen kommentarer: