22 april 2015

NEW YORK - HERE WE COME... ALTSÅ LIGE OM LIDT

Så er der under to døgn til vi sætter os i en flyver og begiver os mod New York. Og jeg glæder mig helt vildt. Første punkt på agendaen er at se en masse film i flyveren og drikke kaskader af GT'er. For jeg er alligevel den irriterende type, der ikke kan sove i en flyver. Faktisk kan jeg generelt ikke sove, slet ikke fremmede steder. Og hvis det larmer. Eller nogen trækker vejret. Sidst jeg var i NY, sov jeg ikke ordentligt en hel uge. Ja, jeg sover konsekvent med ørepropper. Men jeg bilder mig ind det er blevet bedre...

Er jeg så klar til at tage afsked med DK om 2 døgns tid? Næh, overhovedet ikke. Bevares, billetten er købt og der er styr på boligsituationen. Det vil sige, lige ind til dem, vi har lejet en lejlighed af gennem Airbnb, aflyser vores bestilling (note to self: lav indlæg om at leje bolig gennem Airbnb). Men ellers er der ikke styr på noget:
  • Jeg er ikke færdig med at vaske.
  • Jeg aner ikke hvad jeg skal pakke, da vejret er utilregneligt derovre lige nu.
  • Dollarkursen er svimlende høj, så jeg kan slet ikke overskue hvor dyr en ferie, det bliver.
  • Jeg har ikke fået tjekket samtlige restauranter på Manhattan ud og markeret dem, vi skal besøge på et kort.
  • Jeg har ikke fået styr på, om vi skal tage det offentlige fra JFK eller en taxa.
  • Jeg har ikke fået hældt shampoo på rejseflasker. 
  • Jeg har ikke fået styr på, hvordan jeg får styr på alt det jeg havde tænkt mig, jeg skulle have med i håndbagagen i den lille taske, jeg havde tænkt mig at medbringe (her skal det tilføjes, at sidste tur til NY resulterede I, at jeg glemte mit dyre kamera med alle billederne under et flysæde på turen hjem, da det ikke rigtigt kunne være i tasken).
Var der nogen der sagde kontrolfreak?! Men det skal nok blive godt.








Ingen kommentarer: