13 april 2015

MÅGENS PÅ NØRREBRO TEATER

Forleden var jeg på Nørrebro Teater og se forestillingen Mågens. Det var først da jeg sagde ordet højt, at det gik op for mig at det lyder som navnet Mogens... Som sjovt nok er navnet på en af karaktererne i stykket. Men der er altså også en måge...

Forestillingen er baseret på Mågen - en klassiker af Tjekhov. Jeg aner intet om Tjekhov eller hans stykker - jeg havde dog hørt at der er et stykke ved navn Mågen. Dette blev vist sat op på det Kongelige Teater for nogle år siden med stor succes. Anywho, jeg kendte ikke noget til det. Men jeg føler ikke at jeg er gået glip af noget. Forstået på den måde, at man behøver ikke kende til originalen for at nyde dette stykke.

Stykket er vanvittigt, morsomt, der bliver sunget (ja, Christian Fuhlendorff synger også). Jeg var bestemt underholdt. Dog mest i første halvdel. Det hele blev lidt vel sort og dystert i anden halvdel. Men stadig et godt stykke. Hvis man kender til Tjekhovs Mågen, vil man sikkert kunne tænke nogle store tanker, om Ditte Hansen og Louise Mieritz' version, men det er altså ikke et must.

Der er stadig tre spilledage tilbage, så det kan nås endnu. Og hvis man er under 25 kan man få det ekstra billigt.

Billederne nedenfor er fra forestillingen og er lånt fra Nørrebro Teaters hjemmeside.




Ingen kommentarer: