13 august 2015

SMUKFEST '15


Min ferie i år, indtil videre, har været en tur på Smukfest. Det var 4. gang jeg var afsted og jeg skal helt klart afsted igen til næste år. Vi boede i Hotelt lige op og ned ad festivalpladsen, så det tog kun et par minutter, så stod man ved den ene af scenerne. Og hold nu op hvilken fest det var. Vejret var fantastisk, selskabet det bedste man kunne ønske sig, jeg fik drukket min egen vægt i alkohol (mindst) og fik faktisk også hørt en del musik - hvoraf jeg kan huske det meste, dog er der et par enkelte koncerter der er lidt slørede grundet alkotågerne.

Jeg fik hørt:

  • Hej Matematik - brugte dog det meste af koncerten på at opbygge en brandert. Det lykkedes!
  • Bikstok - fik rystet min reggaerøv.
  • Danser med drenge - nostalgitrip for alle pengene (i folkeskolen deltog jeg i en playback-konkurrence i klubben med en af deres sange). Dette var en af de koncerter, hvor jeg var temmelig beruset, så jeg endte med at tude det sidste af koncerten, fordi jeg blev så berørt over sangen "Er der nogen i himlen".
  • Tiësto - hoppede helt op foran i mængden, da jeg gerne ville opleve hvilken slags fest, det var. Den var god!
  • The Powls - fordi de er kampsjove. De skal helt klart spille til mit bryllup.
  • Kim Larsen - manglede alle de gode sange, han ikke fik spillet. Manden har simpelthen for stort et repertoire til kun en times koncert.
  • Marie Key - dejlig koncert, hvor jeg også endte med at stå og flæbe, fordi det var så smukt og trist. Og jeg var ædru!
  • De eneste to - hvor jeg igen brugte hele koncerten på at bygge en brandert op.
  • Standup - og ja, det var sjovt. Stemmer dog for mere Niels Hausgaard til næste år.
  • Ulige numre - åh, de dejlig Kjøvenhavnerdrenge.
  • Rammstein Jam - helt oppe foran, for det ville Filejsen. Overhovedet ikke min musik, men hold da magle for en fest.
  • Suspekt - ville gerne se dem levere en god fest. Synes ikke rigtig de gjorde det.

Ingen kommentarer: