18 august 2015

DATE NIGHT

Efter en hektisk sommer var det i fredags tid til date-night. Ikke fordi der var noget særligt at fejre, udover endelig at have tid med hinanden, bare fordi det er rart at komme lidt ud engang imellem. Så vi kørte en helt klassisk "dinner and a movie".

Dinner foregik på Gran Torino, Madklubbens lokale italiener, som efter sigende skulle bage nogle killer pizzaer. Gran Torino havde fødselsdag, så der var gratis bobler - og det siger jeg jo ikke nej til. Vi havde ikke alverden tid og havde heller ikke tænkt os at fyre en masse penge afsted, så vi delte en snacktallerken. Udvalget var ikke så varieret (hvilket også fremgik af menukortet) til gengæld var der rigeligt til to i én tallerken. Derudover fik vi chips med trøffel. For come on, trøffel er jo bare hammer lækkert.

Efter snacktallerken fik vi pizza. Bunden var perfekt tynd og lækkert sprød, kanten lidt brændt som den skal være. Kvaliteten fejlede intet, dog må jeg sige, at jeg synes, de var lidt flade i smagen. Jeg er all for at råvarerne skal kunne smages og ikke overdøves af chili og hvidløg (som det tit sker på tømmermændspizzaer). Men jeg manglede altså lidt mere kant. Vi skal dog helt klart tilbage, da der er flere pizzaer, jeg skal have smagt. Og så har de en 12 retters tasting menu, jeg helt sikkert også skal dykke ned i på et tidspunkt.
[Mmmmhh, bobler]
Efter maden skyndte vi os op i Empire Bio - min aller yndlings biograf - for at se Irrational Man, Woody Allens nyeste. Den var helt klassisk Woody Allen. Ganske fin og finurlig. Så hvis man ellers er til hans film, kan den varmt anbefales. Og den har endda fået nogle fine anmeldelse.

Som afslutning på en klassisk date night fik vi en øl, og så var det ellers hjem og på hovedet i seng. For turen gik til Dragør næste dag. På cykel...!!

Ingen kommentarer: