26 maj 2015

CUBANSKE DRØMME

På magisk vis har jeg fået en lille sum penge, som jeg kan bruge på lige det jeg har lyst til. Og det jeg har allermest lyst til, er at komme ud og rejse. Da Filejsen og jeg var på Tenerife i julen, havde vi inden da snakket om at tage en tur til Cuba. Det var dog ikke foreneligt med Filejsens studie, men lige om lidt er han færdig med det hejs, og med ekstra skejsere i hatten, kunne det se ud som om, det var en mulighed.

Så jeg googler i vildskab og prøver at finde ud af hvornår det kunne være billigt at tage afsted. Hvordan man skal rejse rundt. Hvad vi skal se. Er det farligt!? Er det dyrt/billigt. Hvor mange penge skal vi bruge. For selvom det er en fin lille sum penge, skal der stadig spares et tilsvarende beløb sammen. For penge skal vi saftsuseme ikke løbe tør for - det bliver nok den eneste gang man er på Cuba.

Så er spørgsmålet, hvornår vi skal afsted. Af hensyn til ferieregnskabet vil det jo nok være det mest fornuftige at tage afsted i julen eller påsken, hvor der er en del fridage, og hvor jeg alligevel har planlagt ferie. Men hvad skal man så slippe for flybilletter og hoteller...??

Så mens tankerne kører rundt i hovedet, sidder jeg og kigger på billeder og drømmer mig væk til Cuba. Alt i mens jeg panikker over, om der var et bedre rejsemål at bruge pengene på...



Valle de Viñales
Parque Nacional Guanahacabibes

Ingen kommentarer: