17 marts 2015

IT'S UP TO YOU NEW YORK, NEW YORK

Filejsen og jeg skal til New York i slutningen af april. Flybilletterne er bestilt. Bevares, vi har ikke fundet et sted at bo - vi drømmer om at leje en lejlighed, men har ikke fundet noget der var okay til prisen. Så jeg krydser fingre for det sker en af de nærmeste dage samtidig med jeg bander over dollarens himmelflugt.

Et sted at bo skal vi dog nok finde, og imens kan man jo drømme om alle de dejlige ting vi skal lave. Det er min anden tur til The Big Apple og Filejsens første. Vi har aftalt at det skal være en afslappet tur, men man bliver jo nødt til at se lidt. Så vi (nok mest jeg) har lavet en bruttoliste. Så ta'r vi den i prioriteret rækkefølge og når det vi når.

Filejsen er heldigvis ikke så interesseret i de allermest turistede ting, så dem kan vi heldigvis gå udenom (selvom ALT vel er turistet i New York). Nedenfor er et udpluk af de ting vi gerne vil nå. Udover de nævnte ting, skal vi selvfølgelig spise en god mad, slentre i de forskellige kvarterer - herunder opleve vanviddet i Chinatwon - nyde hinandens selskab og shoppe (bare en lille smule).

Frihedsgudinden

Den bør man selvfølgelig se, men vi har ikke noget behov for at komme helt over på øen. I stedet er planen at tage gratisfærgen til Staten Island, se gudinden og NY Skyline og så udforske Staten Island lidt.

Central Park

Hvis vejret tillader, river vi en hel dag ud af kalenderen og slapper af i Central Park. Kigger på mennesker, drikker kaskader af kaffe, holder picnic, ta'r en lur, læser i en bog, slapper af.

Brooklyn Brewery

Anbefalet af et vennepar. Vi er begge ret glade for øl så det bliver vi nødt til at se. Så kan vi bruge resten af dagen før og efter til at udforske Brooklyn. Og gå en tur over Brooklyn Bridge.

Base Ball

Allerhelst ville jeg have været i Madison Square Garden og se basket ball, men de lange tumper spiller ikke mens vi er der. I stedet er der to andre tumper der slår på hinanden; det gider jeg ikke. Så det bliver baseball i stedet. Givetvis på aller bagerste række. Og ja, det regner helt sikkert den dag. Nej, vi har ikke tænkt det helt igennem.

High Line Park

En nedlagt højbane, som er ombygget til park. Har hørt en mase godt om det og tænker, det skal ses.

Top of the Rock

Vi bliver nødt til at se Manhattan lidt fra oven. I stedet for menneskermylderet i Empire State Building, satser vi på Rockefeller Center. Udsigten er mindst lige så god herfra, og som min veninde sagde, da jeg var i New York med hende: man kan jo ikke se Empire State Building fra Empire State Building.

9/11 mindesmærke

Det er en af de mere turistede ting, men jeg tænker det skal ses.

Nedenfor er lidt billeder fra sidst jeg var afsted. Åh hvor jeg glæder mig. Nu skal vi bare finde den fedeste lejlighed og dollaren skal styrtdykke.









Ingen kommentarer: